Lager- og logistiksegmentet er de seneste år buldret afsted og har tiltrukket tiltagende opmærksomhed fra investorer. Trekantområdet har været centrum for en stor del af investeringerne, og de sidste 3-4 år har tomgangen været stort set ikke-eksisterende.
De spæde skridt mod den uofficielle titel, som Danmarks logistikhovedstad blev allerede taget i Trekantområdet i 2008 kort inden finanskrisen. Her begyndte Fredericia Kommune at opkøbe jord for at udvikle den.
”Finanskrisen kom, og alle var frustreret over al den jord, som bare lå og ventede. Men det viser sig jo bare nu, at projektet er blevet samlet op og gjort færdigt,” siger Jon Stefansen, partner i Nordicals Trekantområdet, til Ejendomswatch.
”For 10-15 år siden begyndte man for alvor at bygge meget logistik, særligt i Taulov,” fortæller Jon Stefansen.
Populariteten på lagerkvadratmeter er blevet større og større, og da corona ramte verden i 2019 eksploderede efterspørgslen.
”Der er sket en kæmpe stigning i efterspørgslen i coronaperioden. Samtidig er der kommet flere internationale investorer til – Trekantområdet er attraktiv på tilflytning og logistik og er et alternativ til de store byer, som var blevet for dyre,” siger Jon Stefansen.
Du kan læse mere om Trekantområdet i denne artikel fra Ejendomswatch, hvor Jon Stefansen, Jesper Gemmer fra Taulov Dry Port og Morten Rettig fra Trekantområdet Danmark fortæller om det boomende logistikmarked.
Seneste artikler
Nordicals formidler salg af usædvanligt stor investeringsejendom i Haderslev
Storkøbenhavn: Disse faktorer driver industri- og logistikmarkedet
Primære kontorer løber fra sekundære kontorer i København
Nordicals Sjælland: Dette område skal du holde særligt øje med
Nordicals bistår Catena i køb af ny logistikejendom til 289 mio. kr.
Til top